20.1.10

Was brilliant then and more brilliant today

The Beatles - Hey Jude (låten har ingen koppling till texten)

Jag läser för tillfället en riktigt bra bok, Woodstock heter den och var film i höstas! En bok jag verkligen rekomenderar men hur underhållande den än är så blir jag riktigt upprörd när jag läser hur homosexuella behandlas! Visst har jag varit medveten om att det inte är så rättvisst för de överallt i världen och att de inte riktigt alltid får det accepterande och respekten de förtjänar! Men att bli misshandlade, rånade, hotade, förföljda i NEW YORK av alla ställen, det är något helt obegripligt. Visst det var på 60talet, men det förekommer idag också. Det är så pinsamt för enligt samhället har alla blivit så anpassade och har lättare att acceptera homosexuella, men det tror jag inte på. Det spelar ingen roll hur mycket massmedia skriver om det eller hur många fler homosexuella par vågar gå ut jämfört med förr, jag tror att det fortfarande finns en dold diskriminering mot homosexuella, bara att den är dold och folk vågar inte uttrycka sig anti-friheten lika lätt idag som de vågade förr, just på grund av att de inte vill bli sedda som "rasister". Men det är så sjukt illa, hur rädda vi människor är för sådant som är okänt för oss själva. Vi vågar sällan ta reda på sanningen och därför tror vi för mycket istället för att faktiskt VETA! Jävligt oacceptabelt!

1 kommentar:

  1. Hejsan :D
    Sv: Jag har letet runt lite efter Robert Pattinson byxorna, men tyvärr har jag inte hitatt dom :/
    Läste någonstans att det bara fanns i ett fåtal exemplar men jag vet inte riktig thur det är.
    Men om jag hittar dom ska jag skriva till dig igen ;)

    Ha en bra kväll!

    SvaraRadera